Vlad Oprea, primarul orașului Sinaia și-a exprimat încrederea în execuția autostrăzii Ploiești-Brașov cu viaductele și tuneluri incluse în acest proiect, sublinind că orice țară civilizată din Europa are aceste elemente de infrastructură date în exploatare de mai multe deceni, chiar și de 100 de ani.
În același timp, acesta și-a exprimat încrederea că proiectul de infrastructură în ansamblul său poate fi realizat într-un timp mai scurt datorită anotimpului de iarnă mai blând ce permite continuarea execuției lucrărilor.
”Durata de execuție va fi cu siguranță mai mică având în vedere anotimpul de iarnă destul de blând. Resursele umane implicate în realizarea acestor lucrări cu siguranță nu le avem în zonă. Vorbim de viaducte, tuneluri mai mici și personalul calificat va trebui să vină din altă parte, iar materialele de excavație vor fi și la drumuri.
În masivul respectiv, în zona munții Baiului nu avem niciun drum forestier. Deci, trebuie luat totul de la zero, construit de la zero în masivul respectiv. Financiar vorbind este mai scumpă această variantă, dar nu trebuie să ne punem această problemă având în vedere că finanțarea este una europeană. Sunt bani pentru realizarea acestei autostrăzi, punând în balanță și impactul pozitiv pe care îl are asupra mediului.
La fel e situația și în Bușteni. Dacă nu se face tunel impactul este devastator pentru comunitate. Varianta cu tuneluri e mult mai avantajoasă și fundamental mai bună decât tot ce s-a discutat în 2006.
Dacă ne uităm la țările civilizate din Europa (Elveția, Franța, Italia) toate au aceste tuneluri (de lungimi de peste 10 kilometri) exploatate de 20-30, chiar și de 100 de ani”, a explicat primarul din Sinaia.